خط و نشان مسلمانان میشیگان برای کاخ سفید 

میانگین نظرسنجی های صورت گرفته در ایالت مهم و سرنوشت ساز میشیگان، هراس دموکرات ها از شکست در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر را افزایش داده است. 
کد خبر: ۱۴۷۶۸۳۷

نتایج نظرسنجی‌های نیویورک تایمز، هریس-ایکس، راسموسن و سی ان ان، جملگی بیانگر کاهش محبوبیت هریس در این ایالت حساس و خاکستری هستند.  

میشیگان دارای ۱۶ رای الکترال بوده و از همه مهم تر، الگوی رای دهی ساکنانش بر روی دو ایالت همجوار دیگر یعنی ویسکانسین و پنسیلوانیا تاثیرگذاراست.  

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، ترامپ توانست با اختلافی بسیار اندک (در حد ۲۰ هزار رای) بر هیلاری کلینتون علیه پیدا کند، اما در سال ۲۰۲۰، با اختلاف حدود ۱۰۰ هزار رای رقابت را به بایدن واگذار کرد. یکی از رموز پیروزی جوبایدن در میشیگان، حمایت مسلمانان عرب تبار این ایالت از وی بود.  

ایالات کالیفرنیا، میشیگان و نیویورک بزرگترین نقاط تجمع عرب‌ها در آمریکا هستند.. براساس آخرین سرشماری صورت گرفته در آمریکا، دیربورن میشیگان در حومه جنوب غربی دیترویت با بیش از ۳۰ درصد، محل اقامت ده‌ها هزار عرب تبار است. حدود ۸۰ درصد از این افراد، دارای تابعیت آمریکا بوده و در انتخابات ریاست جمهوری نیز مشارکت فعالی دارند.

در میشیگان، حدود ۴۵۰ هزار آمریکایی عرب تبار مسلمان وجود دارد و تعداد آرای تاثیرگذار انتخاباتی این مجموعه، حدود ۲۵۰ هزار رای است. به عبارتی بهتر، گردش این رای تعیین کننده در سبد رای هر یک از دو حزب سنتی آمریکا می‌تواند معادله را به سود یا ضرر یکی از آن‌ها دگرگون سازد.

در جریان وقوع جنگ غزه، اکثر عرب تبار‌های مسلمان در میشیگان، از حضور در انتخابات ریاست جمهوری امتناع کرده و در نظرسنجی‌ها اعلام کرده اند که این بار از حزب دموکرات (و جمهوریخواه) حمایت نخواهند کرد. همین مسئله، سبب کاهش سبد رای دموکرات‌ها در میشیگان و افزایش احتمال شکست آن‌ها در این ایالت مهم و حساس شده است.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که کامالا هریس نامزد حزب دموکرات و معاون بایدن، در مواضع ظاهری و غیرواقعی خود بر لزوم آتش بس در منطقه غرب آسیا تاکید کرده و سعی در غیریت سازی خود و نتانیاهو دارد، همین مسئله است.  

با این حال تشدید بحران‌های کنونی و تعمیم دامنه جنگ غزه به لبنان، منجر به شکست این بازی تاکتیکی و وقیحانه هریس شده است.  

فعالان انجمن مسلمانان عرب تبار در میشیگان، بار‌ها اعلام کرده اند که تکرار رای آن‌ها به دموکراتها، در گروی تغییری اساسی در جنگ غزه و وقوع آتش بس دائمی در این آوردگاه است.  
کاخ سفید فرصت بسیار اندکی جهت تغییر شرایط انتخاباتی موجود در میشیگان دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها